2013. április 14., vasárnap

Heti sport és ortopédia

 Hétfőn TRX, kedden thai box. Ez utóbbi nekem nagyon tetszett, bár az edzés most még light-os volt. Mivel négykor kezdődött és az a legtöbb embernek még korai, ezért nyolcan voltunk összesen, ebből én, mint egyedüli lány. Köredzést csináltunk, a párom Andris lett, aki az edző. Megnézte, hogy eddig mit tanultam (mindent bírok, csak nem biztos, hogy mindent tudok :D), és miután nyugtázta, hogy balegyenes fronton megállom a helyem, megtanított könyökölni és térdelni. Mondta, hogy nagyon hamar ezek lesznek a kedvenc technikáim, mert ezekkel sokkal nagyobb erőt lehet kifejteni... Hm, azt hiszem igaza volt... :D 

Szerda délután már haza is jöttem Bajára, pihenő nap volt. Majd jött a csütörtök, és délután kimentünk Lilivel futni, immáron az új sportcipőmben, amit direkt ilyen tevékenységekre vettem. No, meg hogy ne fájduljon meg a térdem, ahogy arra idén már volt párszor példa. 30 perc futás után határozottan éreztem, hogy megint fáj... Gondoltam, majd elmúlik, ahogy eddig is...
Este hatra mentem kick boxra, ott egy jó kis bemelegítés után püföltem meg rugdostam egy kicsit a zsákot, és próbáltam megfigyelni, hogy milyen mozdulatokra fájdul meg a bal lábam. Mindegy volt, mert másnap reggelre a sima sétánál is sántikáltam, lépcsőn lefelé meg sírni tudtam volna. 

Nem vagyok egy hipohonder alkat, de mivel fél nap telt a futás óta és a térdem még mindig fájt, ezért odatelefonáltam a házi orvosunk rendelőjébe, hogy azonnali hatállyal szeretnék kérni egy beutalót az ortopédiára. (A protekcióért köszönet Győzőnek! :D) Biciklin ülve egyáltalán nem fájt semmim, szóval gyorsan átszeltem a várost, felkaptam a beutalót és irány az ortopéd főorvos. Hamar behívott, megvizsgálta a lábam, ketrecharcosnak titulált, majd elküldött röntgenbe, ahol másfél órát vártam csak arra, hogy megcsinálják a felvételeket, aztán még egyet, hogy fel is töltsék gépre.

Fél egy is elmúlt már mire elhagytam a kórházat. A főorvos azt mondta, hogy a rtg. kép szép, nincs nagyon elhasználódva az ízület, de felírt egy gyulladáscsökkentőt, a papíromra meg ráírta, hogy chondromalatia patellae ("porclágyulás"), és jó lenne ha most két hétig tartózkodnék a futástól, a ketrecharctól és két hét múlva menjek vissza kontrollra... 
Gyógytornász létemre kicsit nagyobb komolyságot is tanúsíthatnék ezzel a két héttel kapcsolatban, de nem fogom kibírni... És akkor most chondromalatiám van, vagy sem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése