2012. május 18., péntek

Tanulás előtt...

Jövő héten lesz még egy pszichiátria és egy neurológia vizsgám, aztán elvileg le is van tudva a vizsgaidőszakom. Kérdések kidolgozva, már csak le kell ülnöm megtanulni őket, de mivel 5-6 oldal összesen a kettő, ezért úgy vélem, belefér egy kis blogolás. 

A tegnapihoz képest jelentősen higgadtabb vagyok már, de azért meg kell hagyni, hogy az elmúlt napokban nem volt éppen vásári jókedvem. Kezdődött azzal, hogy ugye kedden lemondták a szerdai munkanapomat. A gond ezzel csak az, hogy a csütörtök reggel aláírt szerződésből kiderült, hogy nem fejenként 25 ezret kapunk, mint ahogy eredetileg meghirdették, hanem munkanapok után 3800 Ft-ot, amiből még lejön az adó, szóval én olyan 3000 Ft körüli összegre saccolok, per nap. Nekem eddig a 3 napomból kettőt lemondtak... Szóltam a csajnak, akinél aláírtam a szerződést, hogy ezt legyenek kedvesek majd figyelembe venni, mert nem az én hibámból nem mentem felmérni a kórházi dolgozókat...
Aztán szerdán azzal folytatódott a dolog, hogy írt Juli: Robi nem biztos, hogy tud majd jönni Kehidára. Azaz jönni tudna, de felvettek egy karbantartót, így nincs neki nagyon munka :( Az én foglalkoztatásomat, pedig július végiéig tudja garantálni, ami azért tök jó, és igyekszem is majd kibírni (egyszer tuti hazajövök, minimum egy hétre közben). Két hónap munka az mégis csak két hónap munka. Viszont, így veszélybe került a Rockmaratonunk, mert így Robinak nem biztos, hogy lesz rá pénze. Egyedül meg nem megyek el, mert annak nem lenne semmi értelme... de ezt most egyelőre hagyjuk, majd ha odakerülünk, akkor elválik...
Szóval, kicsit le vagyok hangolva, és ezen az időjárás sem nagyon segít: most is melegítőben ülök itt, és fázok...

Szerdán voltam Móniéknál is. Kaptam palacsintát: megettem vagy négyet, mindegyiket más-más ízű lekvárral :) Megszeretgettem Pocak görényt is, de ez nem tartott túl sokáig, mert előjött az allergiám, és figyelmem ezek után inkább a papírzsepikre irányult...  Valamint megkértem Mónit, hogy írjon be legyen szíves hétfőre, és vágja majd le a hajam. Először arra gondoltam, hogy lenyesetem ilyen vállig érőre, hogy ne aggasson a nyár folyamán, de Robi megjegyezte, hogy olyan szép, ne tegyem ezt :D Na, de egy 10 centit akkor is akarok vágatni belőle, mert soha nem áll sehogy, hadd legyen egy kis formája... Aztán szeptemberre úgyis úgy fogok kinézni, mintha életemben nem jártam volna még fodrásznál, mert szerencsémre gyorsan visszanő a hajam mindig... :D 

Tegnap voltunk Eszterrel spinningelni a Fitness sarokban :) Nagyon szuper edzés volt, kellemesen elfáradtam, de izomlázam nem lett. A talpam viszont nagyon sajgott a végére, nyomta nagyon a pedál, pedig normális cipő volt rajtam... Hoztam egy órarendet, és úgy döntöttem, hogy majd elnézek több edzésre is, amíg itthon vagyok, meg majd augusztusban is. Amit lehet, hogy már csütörtökön kipróbálok az a slide. Csak plakáton olvastam róla: valami csúszós technika, és nagyon hatékony alakformáló :)


A másik, ami felkeltette az érdeklődésemet, az a hot iron. A spinning edzés után kezdődött és csak bekukkantottam a terembe, de láttam, hogy a lányok valami hatalmas rudakat kezdtek el pakolászni, szóval kondis lelkem erősen vágyódni kezdett utána, úgyhogy ez is esélyes, hogy kipróbáljam :D 


 No, és akkor a tegnapi bejegyzés alapján, kicsit kifejtem a terveimet... Immáron nyugodtabb állapotban. Sokfelől hallom azt, hogy a gyógytornász oklevél nem lesz elég a megélhetéshez. Legalábbis itthon. Mondták, hogy nem fognak alkalmazni kórházban, mert nincs hely. (Én a bajai traumatológián nem ezt hallottam, de két épülettömbbel arrébb már teljesen mást mondanak...) Az én kicsi agyam pedig rögtön elkezdett pörögni, hogy mégis mit kezdjek majd magammal a suli után? Több dolog is eszembe jutott... 
  1. fényképezőgép + fotós tanfolyam: ha egy Canon 1000D-vel akarnék kezdeni, akkor az első nekifutásra 130 ezer Ft. A masinát tehát akkor még meg tudnám venni ősszel. Igen ám, de egy normális tanfolyam, ahol mindent, de tényleg megtanulok a digitiális fényképezésről és a Photoshop-ról az meg 180 ezer magyar forint, arra pedig nekem már nem lesz pénzem... Vagy vegyek egy gépet és tanfolyam nélkül, internettel és könyvekkel tökéletesítsem a tudásom? 
  2. ezek után jutott eszembe az, hogy én végül is 8 hónapja kick boxolok, előtte edzőterembe jártam, élvezem és szeretem is csinálni, szóval mi lenne, ha elvégeznék valami edzői képzést, magam kovácsolnám meg a sikeremet, hasonlóan, mint Roli a zumbával? Mivel övvizsgám (még) nincs, ezért az aero kick box mellett tettem le a voksomat: azt még úgyse csinálják olyan sokan, valamint egy 3 napos, 68 ezer Ft-os tanfolyam után már űzhetném is, és a megkeresett nyári pénzből még maradna is. 
  3. hot iron edzői. Bevallom őszintén, hogy ez most jutott eszembe, de utána néztem, és ez is hasonló áron van, mint az aero kick box. Elmegyek és kipróbálok egy ilyen edzést, aztán meglátjuk melyik nyer a kettő közül :D
  4. Sok gyógytornász technika van, amit suli után meg lehet tanulni, elég borsos áron. Gondolkodtam, hogy melyiket szeressem a sok közül, de beszéltem Győzővel és végül a Dévény-módszer mellett tettem le a voksom. Győző felesége is ezt csinálja. A módszer az izmok anatómiai helyzetébe való visszacsavarásán alapul, általában kisgyerekeken szokták alkalmazni. Két év kórházi gyakorlat szükséges hozzá. Az árát nem néztem meg, de van egy sanda gyanúm, hogy olyan 200 ezer Ft körül mozoghat... De ezzel meg tényleg ráérek akkor foglalkozni, mikor letelt a két év kórházi munkaidőm, de mindenképpen el akarom végezni. Szakosodott gyógytornász leszek :)
Egyelőre ezek játszanak, mint ötletek. Valamint valami masszázs tanfolyam, de egy normális szintén baromi drága, úgyhogy szerintem csak a papír végett fogok elvégezni valami 3 hónaposat... Kérdés, hogy az mire lesz elég... Sportmasszőrit kéne, de annak a gyógymasszőri az előfeltétele, az meg piszok drága. Valószínű, hogy a két edzői közül lesz valamelyik, azokkal elkezdhetek gyűjteni a drágábbakra... Csak legyen elég erre a sok mindenre az életem... :D Az is szóba került már Robi és köztem, hogy suli után ráfeküdnénk kicsit az angolra, és kimennénk külföldre egy időre... Nekem az ellen sincs kifogásom, csak mondtam, hogy vigyünk magunkkal kutyát... :D

Tegnap kivittem Pepit sétálni, gondoltam, fényképezek egy kicsit... Ez annyira nem jött össze, mert a szél is fújt és kifejezetten fáztam, valamint Pepi se volt az a fotogén... Kattintottam párat a Duna felé menet, szaladtunk egyet a Zuhogónál, aztán jöttünk is haza... :D



Húha, ez elég hosszú bejegyzés lett... Most megyek, tanulok egy pöttyet, aztán majd még jelentkezem egyszer csak!

2 megjegyzés:

  1. A slide-t én már próbáltam, nekem nagyon tetszett, bár nem túl könnyu jól csinálni!

    VálaszTörlés
  2. Nem baj, a kick box után szerintem már (majdnem)bármi jöhet :D Kipróbálom majd jövő héten :)

    VálaszTörlés